11.8.2012

ניוזלטר


ניוזלטר נחשב לצורת השיווק המובילה ביותר, מלבד מנועי חיפוש. למעשה, הוא אף אפקטיבי יותר מבלוגים ורשתות חברתיות.

ניוזלטר הוא דף מידע, הנשלח באמצעות המייל, מטעם גורם מסחרי כלשהו, למגוון רחב של בעלי עיניין.
בעלי עיניין אלו יכולים לכלול לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאלים, ספקים, מתחרים, הקהל הרחב וכו'.
כל סוג קהל איתו מעוניינת הפירמה לתקשר.

הדגש הוא, שלהבדיל ממידע הנמצא באתר החברה, ואשר כדי לצרוך אותו על הגולש ליזום פעילות , את משלוח הניוזלטר יוזמת החברה, והיא שולחת אותו לנמען. ("cafe.themarker")

ניוזלטר הוא אידיאלי לעסקים קטנים ואינו מצריך כספים ומשאבים רבים, כמו פרסומות בטלוויזיה, קופונים בעיתון וכו'.
 רוב העסקים הקטנים משקיעים את מלוא מרצם וזמנם בחיפוש אחר לקוחות חדשים, במקום לשמר ולטפח את הקשר עם לקוחות קיימים.

חשוב לדעת -  הלקוחות הקיימים עשויים לרכוש מהגוף, שנית, בשלב כלשהוא.
לכן  חשוב לשמור עימם על קשר ולטפח מערכת יחסים. הדרך הקלה לעשות זאת, היא באמצעות ניוזלטר.
מדובר בכלי טקטי ושיווקי, שבאמצעותו אתם יכולים להתחרות בחוכמה במתחרים. ("אביב יועצים")
בשביל מה זה טוב?
משלוח ניוזלטר קבוע, הבנוי בצורה חכמה, מטעם החברה, טומן בחובו מספר יתרונות.

· תיזכור של הלקוחות על עצם קיומה של החברה, בדרך נעימה, המועילה ללקוח.
· פיתוח מערכת יחסים דו-כיוונית עם הלקוחות, המבוססת על קח ותן.
· יצירת רושם על הלקוחות לגבי הידע, המקצועיות ורמת השירות של החברה.
· פירסום שירותים ומוצרים חדשים של החברה, בצורה ממוקדת, לקהל רלוונטי.
· הנעה לפעולה של הלקוחות, בנקודות הרצויות לחברה.  ("cafe.themarker") 



פרסום חכם

ניוזלטר הוא דרך מצוינת לשווק את ללקוחות קיימים, מבלי שהם מבינים זאת, מכיוון שאין מכירה אגרסיבית.
אפשר לשלוח תכנים כייפיים ומעניינים, שיהפכו את חייהם לתוססים יותר. 

הניוזלטר שומר בתודעה של הלקוחות את הגוף ושירותיו
מידי יום נפתחות חנויות מקוונות חדשות והמגוון עצום. ההיצע הגדול מקשה על הלקוח, שלא זוכר מהיכן הוא רכש בעבר ומהיכן כדאי לרכוש שוב.
ניוזלטר מזכיר ללקוחות, כי האתר חי וקיים. הוא תוסס, פעיל, מציע מבצעים, מפרסם מאמרים מעניינים ומציג מוצרים חדשים. כך,  שומר הניוזלטר על הגוף בתודעה של הלקוח.
בנוסף, ניוזלטר יזכיר ללקוחות, כי לא שכחו אותם.

ביטחון אפקטיבי למכירות
מאחר והיום עסקים רבים פועלים באינטרנט, החשיבות של אמינות עסקים באינטרנט היא גבוהה במיוחד.
לקוחות מחפשים עסק שאפשר לסמוך עליו, אפילו אם יצטרכו לשלם יותר עבור מוצרים ושירותים.
עסקים שרוצים למכור, חייבים ליצור בסיס של אמון עם לקוחותיהם, דבר שאורך זמן.
 באמצעות ניוזלטר המשדר המשכיות, רצינות ואיכות,ניתן לבנות את האמון באופן הדרגתי.
בנוסף, הניוזלטר הוא חינמי, ולכן הלקוח לא יתנגד לקבל אותו. ברגע שהוא מביע נכונות להצטרף אל רשימת התפוצה, הגוף בכיוון הנכון. ("אביב יועצים")



ההבדל בין ניוזלטר לספאם
ספאם (דואר זבל) הוא פירסום נטו, הנשלח לנמען, מבלי שהביע את הסכמתו לקבל אותו.
על פי רוב, אם נכנסת לרשימת התפוצה של ספאמר מסוים, הסיכוי שלך להיגרע ממנה הוא נמוך.
ספאם נשלח למיליוני תיבות דואר אלקטרוני, כמעט ללא פילוח. רוב הודעות הספאם כלל אינן נפתחות ע"י הנמען.




איך מוודאים שנמענים פותחים את הדיוור הנשלח אליהם?


-  השקעה  בתוכן, כך שבאמת יתרום מידע רלוונטי ללקוחות .
- השקיעה חד פעמית בעיצוב של דף הדיוור.
   אפשר כמובן לשלוח גם דף לא מעוצב, אך אם רוצים ליצור רושם מקצועי, אין דרך להתחמק מכך.
- הקפדה על תדירות קבועה.
- שורת הנושא תהייה בנוסח אחיד כך שהגולש יבין מיד במה המדובר.
- מיספור הגליון
- מחיקת מי שלא מעוניין. אם לא שתמשים במערכת אוטומטית לניהול רשימת התפוצה, יש להקפיד למחוק ידנית כל אדם שמבקש זאת.  ("cafe.themarker") 

שיפור קידום האתר
את התכנים של הניוזלטר מומלץ  להוסיף אל האתר. מאחר ומדובר בתכנים איכותיים ועשירים במידע, הם ישפרו את קידום האתר במנוע החיפוש. בנוסף, לקוחות שפספסו ניוזלטר זה או אחר, תמיד יוכלו להתעדכן באתר. ("אביב יועצים")

איך בונים ניוזלטרים
על מנת שהניוזלטר ישיג את מטרותיו, עליו לתת למקבל לא פחות, ואפילו יותר, מאשר לשולח.
אף אחד לא ירצה לקבל במייל דף של פרסום עצמי.
אם מתכננים להוציא ניוזלטר מטעם החברה או הארגון , יש להחליט:

· מהן מטרות הניוזלטר, מה  רוצים להשיג באמצעותו.

· מי קהל היעד אליו.  מה מעניין אותו, מה לא מעניין אותו, אילו סוגי מידע נוספים קיימים בשוק

· מינוי אדם בארגון/חברה אשר יהיה אחראי על הנושא.

· תכיפות  בה רוצים  להוציא את המידע (יומית, שבועית, חודשית וכד'). אם לא ניתן להתחייב על תכיפות קבועה, עדיף לא להתחיל בפרוייקט. כאשר חברה מתחילה לדוור לקוחות אחת לשבוע, ופתאום מפסיקה, זה יוצר רושם רע.

- פורמט אחיד  אשר כל הניוזלטרים  יהיו כתובים בו.   ("cafe.themarker") 
העיצוב של הניוזלטר חשוב. הוא כמו אריזה של מתנה. עליה להיות אטרקטיבית ככל האפשר, כדי לפתות את הלקוחות לפתוח את מה שבפנים.
במידה ויש  כמה דפי נחיתה וכמה מודעות, יש לבדוק  אילו מהם נחשבים לאטרקטיביים ומביאים יותר תוצאות ואז ליישם את העיצוב שלהם גם על הניוזלטר. (אילו תכנים, סלוגנים ועיצובים הם אטרקטיביים ומביאים כמה שיותר קליקים?)

למי שולחים?
כאשר שולחים ניוזלטר בפעם הראשונה, אפשר לשלוח אותו לכל רשימת התפוצה של הארגון.

בנוסף לכך, יש לשתול באתר החברה אפשרות הרשמה לניוזלטר.
רצוי שהיא תכלול שם וכתובת מייל בלבד.
מומלץ גם להוסיף הבטחה, שפרטים אלו ישמשו לצורך שליחת הניוזלטר בלבד, ולא יועברו לגוף שלישי. למותר לציין שחובה  גם לעמוד בהתחייבות זו.
דרך נוספת להגדיל את רשימת התפוצה היא להוסיף לדיוור פונקציה של "העבר לחבר".   ("cafe.themarker") 

ניהול רשימות תפוצה
מערכת מתוחכמת לניהול רשימות תפוצה, תאפשר לנהל באופן אוטומטי את פעולות הרישום וההסרה של מיילים מהמערכת. לאחר שמכינים את דף המידע שרוצים לשלוח, כל שיש לעשות הוא ללחוץ על כפתור "שלח", והניוזלטר יוצא ליעדו למאות ולאלפי הלקוחות הרשומים.

 אם הרשימה קטנה יחסית (200-300 נמענים), ניתן בהחלט להוסיף ולהסיר את הכתובות באופן ידני.





הנה מספר דוגמאות לניוזלטרים בנושא תכשיטים







גם ה-beading faily הוא ניוזלטר המגיע פעם ביום




לסיכום,
ניוזלטר מקצועי, המופק על בסיס קבוע, הוא כלי שיווקי מתקדם, המאפשר  ליצור מערכת יחסים מתגמלת
עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים. 
קיימים אתרים ברשת המספקים אפשרות להפיק ניוזלטר חינמי. 
פשוט רשמו בגוגל " ניוזלטר חינמי" ותקבלו לא מעט אפשרויות. למשל כאן

מקורות