18.8.2012

אלה שלא רוצים לחקות כלום, לא יוצרים כלום / פרק ג'



פרק א' - כאן 
פרק ב' - כאן




סלבדור דומנק פליפ ז'סינט דאלי אי דומנק או בקיצור סלבדור דאלי Salvador Domènec Felip Jacint Dalí i , נולד ב-1904 ועזב את העולם ב-1989.
צייר סוריאליסטי ספרדי-קטלאני, מחשובי האמנים במאה ה-20.
ביצירותיו הבלתי שגרתיות , בולט הצירוף של תמונות חלום ביזאריות ומלאות דמיון, המושפעות מאמני הרנסאנס הגדולים כמו גם מתורתו של זיגמונד פרויד.
יצירתו השתלבה באופיו האקסצנטרי והתיאטרלי והשפיעה רבות על אמנות המאה העשרים למשל, בציור, פיסול, צילום ובקולנוע.
דאלי יצר יותר מ-1,500 ציורים בימי חייו, בנוסף לאיורים לספרים, ליתוגרפיות, עיצוב תפאורות ותלבושות לתיאטרון, מספר רב של שרבוטים, עשרות פסלים, ופרויקטים אחרים, כולל סרט מצויר עבור דיסני.


הפנים של אפרודיטה





השעון הנוזלי








שונות






תיאטרון











קולנוע ולטוויזיה

אווטר
אווטאר Avatar הוא סרט מדע בדיוני תלת-ממדי שיצא לאקרנים ב-18 בדצמבר 2009.
את הסרט ביים ג'יימס קמרון . הסרט היה מועמד לתשעה פרסי אוסקר ומתוכם זכה בשלושה - צילום, אפקטים מיוחדים וניהול אמנותי.‏ בנוסף, זכה הסרט בשני פרסי גלובוס הזהב בקטגוריות הסרט הדרמטי הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר, וכן בתשעה פרסי סאטורן בקטגוריות הסרט, השחקן הראשי, השחקנית הראשית, שחקן המשנה, שחקנית המשנה, הבימוי, הכתיבה, הפסקול והאפקטים המיוחדים.





החבובות
 The Muppet Show  היא סדרת טלוויזיה אמריקאית זוכת פרס אמי, בה מככבות דמויות בובות, אשר הופקה על ידי ג'ים הנסון משנת 1976 ועד 1981. כוכב החבובות הוא "קרמיט הצפרדע", והוא מככב בסדרה לצד דמויות רבות שהיו ידועות מהסדרה רחוב סומסום, ודמויות חדשות.
לעומת רחוב סומסום, התוכנית אינה תוכנית ילדים.   הסדרה משתמשת בבובות שלו ויוצרת מצבים קומיים.
הקומדיה היא לרוב פיזית, אבסורדית ופרועה, ומתאימה לצעירים ולמבוגרים כאחד.



דימדומים
Twilight הוא סרט ערפדים רומנטי המבוסס על הרומן הפופולרי של סטפני מאייר באותו שם.
 זהו הסרט הראשון בסדרת סרטי "דמדומים". סרט זה מתמקד בפיתוח מערכת היחסים בין בלה סוואן (נערה) ואדוארד קאלן (ערפד), והמאמצים של אדוארד ומשפחתו לשמור על בלה מפני חבורה של ערפדים מרושעים.
"דמדומים" יצא לאקרנים ב-21 בנובמבר 2008, וגרף מעל 392 מיליון דולר ברחבי העולם. בעקבות ההצלחה של הסרט, "מולד הירח" ו"ליקוי חמה", שני הרומנים הבאים בסדרה, הופקו כסרטים בשנה שלאחר מכן.










 שודדי הקריביים
Pirates of the Caribbean הוא שמו של זיכיון סרטי הרפתקאות-פעולה מצליח שהחל בשנת 2003.
שלושת הסרטים הראשונים בסדרה בוימו על ידי הבמאי גור ורבינסקי, כאשר הרביעי בוים על ידי רוב מארשל.
בסרטים מככבים אנסמבל של שחקנים כדוגמת ג'וני דפ, אורלנדו בלום, קירה נייטלי, ג'פרי ראש, ביל ניי, סטלאן סקארסגארד, ג'ק דוונפורט, טום הולנדר ונעמי האריס.
הסרטים עוסקים בהווי האגדתי והסטריאוטיפי של שודדי הים כפי שמתואר בתרבות הפופולרית.






טרון
טרון הוא סרט מדע בדיוני של חברת וולט דיסני משנת 1982, בכיכובם של ג'ף ברידג'ס בתפקיד קווין פלין (והתוכנה קלו) וברוס בוקסלייטנר בתפקיד אלן בראדלי (והתוכנה טרון).
הסרט מתהדר בעיצובים ויזואליים ייחודיים לשנה בה יצא, והוא בין הראשונים שנעשה בו שימוש נרחב בגרפיקת CGI על ידי אולפני הסרטה. הסרט הוא אב הטיפוס של כל סרטי המטריקס ודומיו.








אליס בארץ הפלאות
Alice in Wonderland הוא סרט אנימציה ממוחשבת המשלב לייב אקשן עם פנטזיה והרפתקאות בבימויו של טים ברטון ונכתב על ידי לינדה וולוורטון. בסרט מככבים ג'וני דפ, אן האת'וויי, הלנה בונהם קרטר, קריספין גלובר ומיה וסיקובסקה כאליס קינגסלי.
הסרט נעשה בהשראת ספרו משנת 1865 של לואיס קרול "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" והמשכו משנת 1871 "מבעד למראה ומה אליס מצאה שם".
למרות הביקורות המעורבות, הסרט גרף מעל מיליארד דולר בעולם. בטקס פרסי האקדמיה ה-83, הסרט זכה בפרס בימוי אמנות הטוב ביותר ובפרס עיצוב תלבושות הטוב ביותר. באפריל 2012, הסרט הוא הסרט ה-10 הרווחי ביותר של כל הזמנים.







אדריכלות










שונות





תגובה 1:

  1. תכשיטים מהממים!
    שודדי הקאריביים הוא אחד הסרטים לצפייה ישירה המוצלחים שראיתי בתקופה האחרונה וממש נתן לי השראה ליצירה.

    השבמחק