קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר.
בשוק קיימות חברות ורבות וגם מומחים העובדים באופן פרטי המקדמים אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש.
עם זאת חשוב לציין שקידום אתרים הוא תחום דינאמי וניתן ללמוד אותו תוך כדי עשייה.
קידום אתר בשיטת עשה זאת בעצמך אפשרי בהחלט הודות לכמויות אדירות של טיפים ומידע שניתן למצוא ברחבי האינטרנט.
מה גוגל בוחן?
הבדיקות של גוגל מכילות מספר רב של מרכיבים (טוענים שמדובר ב-200 מרכיבים או יותר).
גוגל אינו חושף את הפרמטרים המדויקים שהוא בודק. אבל ניתן להעריך מהם המרכיבים העיקריים והחשובים ביותר מבחינת גוגל. לדוגמה:
1. קישורים לאתר שלך - גוגל בודק כמה קישורים יש לאתר שלך מאתרים אחרים, ומה הציון של אותם אתרים.
2. מלל מקורי - גוגל בודק האם המלל באתר שלך הוא מקורי או מועתק. מלל שהעתקת מאתר אחר מוריד את הציון של האתר שלך.
3. מילות מפתח - גוגל בודק מהן מילות המפתח שהגדרת עבור כל עמוד באתר שלך והאם מילות מפתח אלו אכן מופיעות בעמודי האתר.
("אביב יועצים")
מושגים חשובים בקידום אתרים
Backlink (קישור נכנס) – עבור שני דפים A ו-B, נאמר שלדף B יש backlink מדף A, אם A מכיל קישור אל B.
Keywords (מילות מפתח) הן מילה או מילים עבורן נרצה להגיע למקומות הגבוהים בתוצאות חיפושים במנועי חיפוש.
Landing page (דף נחיתה) - דף מסויים באתר אליו מגיע הגולש על ידי הקלקה על תוצאות במנוע חיפוש.
Log Files (קבצי לוג) – כאשר גולשים מסתובבים באתר אינטרנט, כל תנועה שלהם באתר נרשמת בקובץ מיוחד בשרת הנקרא קובץ לוג. קבצים אלו מכילים מידע בעל ערך רב עבור מקדמי האתרים.
SEO – Search Engine Optimization התאמת אתר אל מנועי חיפוש, הרמת קמפיין לינקים ושימוש בדרכים נוספות על מנת לשפר את מיקומו של האתר במנועי חיפוש, במיוחד ב-Google. SEO זהו שם המקצוע בו מכנים עצמם האנשים העוסקים בקידום אתרים.
Outbound Link (קישור יוצא) – עבור שני דפים A ו-B, נאמר שלדף A יש Outbound Link לדף B, אם A מכיל קישור אל B.
PageRank – ערך מספרי בו משתמש Google כדי להגדיר את מידת החשיבות של דף מסויים באינטרנט, על פי הדפים המקשרים אליו.
Referrer (מפנה לאתר) – האתר ממנו הגיע הגולש אל האתר.
קידום אתרים אורגני הינו תהליך הנועד לשפר את הנראות של האתר בתוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש.
תוצאות אלה נתפסות בעיני הגולש כאובייקטיביות, ולכן משמשות למעשה כלי פרסומי חשוב מאין כמותו.( seoextreme)
קידום אתרים במנוע חיפוש ובגוגל במיוחד אינו מדע מדוייק ונעשה בעבודה סזיפית ולאורך זמן עם הרבה סבלנות ואורך רוח. גוגל מפרסם מאמרים רבים והנחיות אודות קידום אתרים אורגני אורגני, ואיך לעשות זאת נכון.
אולם כל ההסברים וההנחיות הם בגדר המלצות עם אינסוף אפשרויות למימוש ורוב העבודה נעשת ע"י ניסוי וטעייה.
(קרא עוד)ע"י קידום אורגני בגוגל (צד ימין), תוכלו לקבל פניות רבות לחברה או לעסק שלכם.
הנהלת גוגל מעוניינת שבכל חיפוש שמתבצע, הגולש יקבל בצד ימין בעמוד הראשון את התוצאות הכי רלוונטיות והכי טובות עבורו. מצד שני, הם מעוניינים שההחלטה איזה אתר לשים באיזה מקום תתבצע באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם.
במילים אחרות, מי שמחליט באיזה עמוד האתר שלך יופיע בגוגל זה אך ורק התוכנות של גוגל (שכמובן נכתבו ע"י הנהלת גוגל).
כדי להחליט אילו אתרים יופיעו בעמוד הראשון, אילו בעמוד השני וכן הלאה, גוגל סורק באופן אוטומטי (ע"י תוכנה) את כל אתרי האינטרנט בעולם ונותן לכל אתר (כולל לאתר שלך...) ציון.
בכל פעם שהתוכנה סורקת אתר, היא עורכת לו מעיין "מבחן" ובודקת אותו ביחס להגדרות שקבעו בגוגל לאתר טוב.
ככל שהאתר יותר קרוב למושלם כך הציון שהוא מקבל יהיה גבוה יותר.
עשה זאת בעצמך
קידום אתר תלוי במספר גורמים, כאשר חלקים ידועים וקבועים וחלקם משתנים בהתאם למגמות בשוק והאלגוריתם של מנועי החיפוש. כל אדם הניגש לקידום אתר בשיטת עשה זאת בעצמך צריך להכיר ולבצע את העקרונות הבסיסיים:
- מחקר מילות מפתח - מילות מפתח הן הבסיס לקידום אתרים במנועי החיפוש.
יש לאתר את מילות המפתח והביטויים הרלוונטיים לתחום בו עוסק האתר, ולבחור את אלו המקבלים את מרבית החיפושים בגוגל. לפעמים כדאי לבחור דווקא ביטויי נישה עם היקף חיפושים נמוך יותר, כי כך ניתן יהיה להגיע לקהל הפוטנציאלי הרלוונטי ביותר.
- מחקר שוק - פעולה חיונית לכל עסק. היתרון באינטרנט הוא שניתן למדוד כמעט את הכל.
באמצעות מחקר ברשת אפשר להשיג מידע מועיל על קהל היעד של האתר, על המגמות השונות בתחום ועל המתחרים בשוק.
אחרי שהשגנו את כל האינפורמציה הנחוצה לנו מהמחקר, הגיע הזמן ליישם באתר עצמו.
תהליך זה נקרא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), ולרוב הוא מצריך ידע בעריכתHTML.
אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש כוללת שיפוץ מאסיבי של קוד האתר תוך שימוש במילות המפתח שנבחרו.
בנוסף יש לבצע אופטימיזציה של התכנים המופיעים באתר. יש להחדיר את מילות המפתח לכל הטקסטים באתר בצורה חכמה כך שנוכל לגרום לגוגל לזהות את האתר כרלוונטי למילות המפתח, מבלי לפגום באיכות התוכן המופיע באתר.
אלה הם רק עיקר הדברים של קידום אתר בשיטת עשה זאת בעצמך.
קחו בחשבון שמדובר בעבודה מתמשכת, שתוצאותיה לא תמיד מגיעות באופן מיידי, וחוקי המשחק משתנים מתקופה לתקופה. ( daronet)
קידום אתר תלוי במספר גורמים, כאשר חלקים ידועים וקבועים וחלקם משתנים בהתאם למגמות בשוק והאלגוריתם של מנועי החיפוש. כל אדם הניגש לקידום אתר בשיטת עשה זאת בעצמך צריך להכיר ולבצע את העקרונות הבסיסיים:
- מחקר מילות מפתח - מילות מפתח הן הבסיס לקידום אתרים במנועי החיפוש.
יש לאתר את מילות המפתח והביטויים הרלוונטיים לתחום בו עוסק האתר, ולבחור את אלו המקבלים את מרבית החיפושים בגוגל. לפעמים כדאי לבחור דווקא ביטויי נישה עם היקף חיפושים נמוך יותר, כי כך ניתן יהיה להגיע לקהל הפוטנציאלי הרלוונטי ביותר.
- מחקר שוק - פעולה חיונית לכל עסק. היתרון באינטרנט הוא שניתן למדוד כמעט את הכל.
באמצעות מחקר ברשת אפשר להשיג מידע מועיל על קהל היעד של האתר, על המגמות השונות בתחום ועל המתחרים בשוק.
אחרי שהשגנו את כל האינפורמציה הנחוצה לנו מהמחקר, הגיע הזמן ליישם באתר עצמו.
תהליך זה נקרא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), ולרוב הוא מצריך ידע בעריכתHTML.
אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש כוללת שיפוץ מאסיבי של קוד האתר תוך שימוש במילות המפתח שנבחרו.
בנוסף יש לבצע אופטימיזציה של התכנים המופיעים באתר. יש להחדיר את מילות המפתח לכל הטקסטים באתר בצורה חכמה כך שנוכל לגרום לגוגל לזהות את האתר כרלוונטי למילות המפתח, מבלי לפגום באיכות התוכן המופיע באתר.
אלה הם רק עיקר הדברים של קידום אתר בשיטת עשה זאת בעצמך.
קחו בחשבון שמדובר בעבודה מתמשכת, שתוצאותיה לא תמיד מגיעות באופן מיידי, וחוקי המשחק משתנים מתקופה לתקופה. ( daronet)
קיימות דרכים שגוגל מחשיב כ"לא חוקיות" או "לא הגונות" לקדם אתרים.
יש להזהר מחברות קידום אתרים המציעות מחירים נמוכים במיוחד לקידום האתר, שכן שימוש בשיטות כאלה עשוי לקדם את האתר שלך לעמוד הראשון במהירות ובעלות נמוכה,אך גוגל מבצע בדיקות במטרה להלחם בתופעה ומעניש את ה"עברינים" בכך שהוא מעלים את האתר מגוגל או "זורק" אותו לעמודים שבהם אין סיכוי רב שגולשים יחפשו.
עונש כזה יכול להיות יקר גם לטווח הקצר (איבוד לקוחות פוטנציאלים) וגם לטווח הארוך (איבוד כל ההשקעה בקידום ואילוץ להתחיל מחדש עם אתר חדש, תכנים חדשים ודומיין חדש). (אביב יועצים)
עוד חומר לקריאה
seone sagive מאמרים נבחרים pupic
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה