5.7.2012

איהיל ווהאצ'ין אלקוואל

לפעמים, אחרי זה

מגיע זה



גירושים (מקובלת גם הצורה "גירושין") הם הסיום הפורמלי של קשר נישואים בין שני בני זוג.
קודם לגירושים קורה שבני הזוג חדלים לגור יחד, ולמעשה חדלים לתפקד כזוג נשוי (מצב הקרוי פרוד), אך הגירושים הם האקט הפורמלי המסיים את הנישואים.

זכויות שמעניקה המדינה לאנשים שאינם נשואים ניתנות לעתים גם לבני זוג נשואים החיים בנפרד, גם ללא גירושים, אך לאקט הגירושים משמעות כבדת משקל מבחינות שונות. במדינות שבהן אסורה ביגמיה, רק לאחר הגירושים רשאי בן הזוג להינשא לאחר.

המדינה מותירה לעצמה מידה של שליטה בחיי הפרט בכל הקשור לגירושים וקביעת משמורת לילדים.
דבר זה נובע מההנחה שגם אם חל שינוי במבנה התא המשפחתי, קיים הכרח לדאוג שהמשפחהתמשיך למלא את הפונקציות החשובות עבור חבריה. המדינה ושלוחותיה, בתי המשפט, הם שקובעים בנוגע לחלוקת הרכוש המשותף בין בני הזוג, וכן בנוגע למשמורת על הילדים והיבטים נוספים שלהורות לאחר גירושין או פרידה.

הדת הקתולית אינה מאפשרת לבני זוג להתגרש. בעקבות זאת, במדינות קתוליות רבות לא הייתה אפשרות חוקית להתגרש. אולם מדינות קתוליות רבות שינו את החוקים שלהם ואפשרו לזוגות להתגרש בניגוד לדת הקתולית.


בשפות המשמשות את יהודי אתיופיה - אמהרית, טיגראינית ובעבר גם קווארה וכיילה - נפוץ הביטוי"איהיל ווהאצ'ין אלקוואל" ("מזוננו ומימינו אזלו" בתרגום מילולי לעברית), המרמז כי יסודות הזוגיות נמוגו ובני הזוג מבקשים להתגרש. המזון מסמל את הקשר הגופני בין בני הזוג והמים מסמלים את הקשר הרגשי ביניהם.


גט הוא מסמך הלכתי כתוב בדיו על קלף, שבאמצעותו מגרש בעל את אשתו ומסיים את תקופת נישואיהם.

מקור המילה הוא במשנה ותלמוד, שם מופיעה המילה 'גט' במובנה המקובל וגם במשמעות של שטר העוסק בדיני ממונות, כגון שטרי קניין. כיום מקובל לכנות במילה גט רק את השטר שבו מגרש הבעל את אשתו. בתורה עצמה לא נזכרת המילה 'גט' אלא מוזכר 'ספר כריתות'.
כִּי יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה וּבְעָלָהּ, וְהָיָה אִם לֹא תִמְצָא חֵן בְּעֵינָיו - כִּי מָצָא בָהּ עֶרְוַת דָּבָר, וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ.

הגט אינו חוזה שנערך בין שני צדדים, אלא הוא מעשה חד-צדדי של הגבר. למרות שמעיקר הדין אין צורך בבית דין רבני כדי לסדר גט, מקובל שגט יסודר אך ורק בבית-דין רבני מוסמך, וזאת בשל מורכבותו ההלכתית של הגט.
מיד לאחר סידור הגט נותן בית-הדין הרבני פסק-דין פורמלי (הקרוי "מעשה-בית-דין") הקובע כי בני הזוג גרושים.
במדינת ישראל ניתנת בנוסף לכך גם תעודת-גירושין.

הגט נמנה עם אחת מתרי"ג מצוות התורה, ומוזכר בספר דברים ובספר ישעיהו בשם "ספר כריתות".
על פי המדרש הוא היה נהוג עוד בימי אברהם אבינו.
הנוסח הנוכחי של הגט וכל הכללים הקשורים בו נקבעו בבבל בתקופת התלמוד. משפט המפתח בגט הוא "הרי את מותרת לכל אדם".

בעת שהגבר מוסר את הגט לאישה חייבים להיות נוכחים שני עדים, וכן בית-הדין המסדר את הגירושים.
‪http://www.mishpahalaw.co.il/בעת מסירת הגט אומר הגבר לאישה: "הרי זה גטך, והתקבלי גטך זה, והרי את מגורשת בו ממני מעכשיו, ומותרת לכל אדם".(מתוך הויקפדיה)

הליך הגירושין הינו הליך ארוך וקשה נפשית והמצב הייחודי בישראל בו זוגות נאלצים לעבור הן בבית דין רבני והן בבית דין לענייני משפחה מסבך אף יותר את המצב.
לבית הדין הרבני סמכויות דומות לזה של בית הדין לענייני משפחה בנושאי מזונות ורכוש. דבר היוצר מצב של מרוץ סמכויות בו כל אחד מהצדדים מנסה להגיש את העתירה ראשון בבית הדין בו הוא מעוניין להישפט.

גירושין: כולם היו רוצים להימנע מזה, אך לא תמיד הדבר ניתן. כשזה קורה צריך להתמודד עם זה בצורה מושכלת ויעילה.
הרגש ממלא תפקיד מרכזי בהתלבטויות שמובילות להחלטה על גירושין. עד כמה שהדבר קשה ואולי אפילו בלתי מובן, משנתקבלה ההחלטה על גירושין יש להשאיר את הרגש במקום אחר ולגשת לתהליך בדעה צלולה, בגישה שכלתנית ובהשקפה תועלתנית. ההחלטה על גרושין מובילה לשורה ארוכה של החלטות שיש לקבל בכול מיני נושאים העולים במהלך תהליך הגירושין. נושאים כמו חלוקת רכוש, משמורת על הילדים (במידה ויש,) מזונות ושאר עניינים קטנים וגדולים שקשורים לענייני גירושין, הינם נושאים שמחייבים החלטות לא פשוטות. תהליך גירושין עלול להמשך זמן מה ולכלול עיכובים שונים ומשונים.(מתוך "יעקב בלס, משרד עו"ד")

לא תאמינו, אבל יש מה שנקרא Devorce jewelry, תכשיטי גירושין.

Gisele Ganne
היא אומרת, אבל הוא לא רק על יקירים שהלכו לעולמם, אלא גם על יחסים שהסתיימו.
מעל 50% מהזוגות האמריקאים מתגרשים.
היוצרת, לוקחת תכשיטים שהיו לזוג הנשוי ופשוט מפרקת אותם לתכשיטי משנה. גאוני, לא?










Amy Certilman
גם היא, לוקחת תכשיטים של הזוג ומחלקת אותם






פוסט מאוד בוטה בגנות טבעת הגרושין הזו - כאן


שרשרת (תאריך הגט?)
קישור

טבעת גירושין, בחלק הפנימי טבוע התאריך


מ-etsy


האם יחולקו התכשיטים אחרי הגירושין? - קראו כאן

אז בתקווה שלא נצטרך את שירותיו של זה

http://xn----0hcccpxbc2az0hghf.com/%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%92%D7%A2-%D7%9C%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9A-%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C.html/


תגובה 1:

  1. שלום חבר נפגעתי ושבורת לב כאשר קרתה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל זורק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז מעולם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. ד"ר אלאבה. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות, צור קשר עם ד"ר אלאבה במייל: dralaba3000@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744.......

    השבמחק