14.11.2012

קומיקס ושאר ירקות


קומיקס (בעברית: עלילון, אנגלית: Comics, צרפתית: Bande dessinée, איטלקית: Fumetto, ספרדית: Historieta בדרום אמריקהו-Tebeos בספרד, הולנדית וסרבו קרואטית: strip) היא מדיה גרפית וסוג אומנות בה דמויות אשר מצוירות ברצף ואירועים אשר משתנים מתמונה לתמונה מצטרפים לכדי עלילה.

המונח "קומיקס" שימש בתחילה לצורך תיאור רצועות הקומיקס המוקדמות אשר הופיעו בעיתונות והיו בעלי תכנים קומיים, אך בהמשך הפך למונח המתאר את כל סוגי התכנים המופיעים במדיה זו, כולל אלו אשר רחוקים מלהיות משעשעים.
רוב הקומיקסים משלבים מילים עם תמונות ומקובל לרוב לרשום את המלל שהדמויות אומרות בבועה ( "בלון" ) מצוירת. פעמים רבות מכונה הקומיקס בכינוי "האומנות התשיעית".



באטמן
באטמן (מאנגלית: Batman) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס.
הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Detective Comics #27 ממאי1939, ונוצרה על ידי האמן בוב קיין והכותב ביל פינגר. הדמות ידועה בכינויה "איש העטלף", "האביר האפל", "הצלבן בגלימה" ו"הבלש הגדול בעולם".

באטמן הוא האלטר אגו של ברוס ויין, איש תעשייה נדבן מיליארדר.
בהיותו ילד, ויין היה עד לרצח הוריו, מה שהניע אותו לנקמה ולהטלת מלחמת חורמה על הפשע – שבועה המהולה באידאל גבוה לצדק. ויין מאמן את עצמו פיזית ומנטלית, ועוטה תחפושת דמוית עטלף כדי להילחם בפשע.






המשך בפוסטים הבאים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה