2.9.2012

ספורט ותכשיטים - כדורסל, כדוריד

ספורט ותכשיטים, כללי - כאן
ספורט ותכשיטים, טניס - כאן
ספורט ותכשיטים , כדורגל ופוטבול - כאן

כדוריד הוא ענף ספורט קבוצתי תחרותי של משחקי כדור.
במשחק משתתפות שתי קבוצות, בכל אחת מהן שישה שחקני שדה ושוער אחד.
מטרת כל קבוצה היא להכניס את הכדור לשער הקבוצה היריבה ולהגן על שערה מפני הקבוצה היריבה (בדומה לכדורגל). תנועת הכדור במגרש בין השחקנים ובידי שחקן יחיד וכן זריקתו לשער, מתבצעות באמצעות הידיים (בדומה לכדורסל).









כדורסל הוא משחק כדור אותו משחקות זו כנגד זו שתי קבוצות בנות חמישה כדורסלנים כל אחת, והוא אחד מענפי הספורט התחרותי הפופולרים ביותר בעולם.
 הכדורסל הומצא בסוף שנת 1891 בארצות הברית על ידי ד"ר ג'יימס נייסמית' הקנדי, מאמן ספורט בקולג' ימק"א, בעיירה ספרינגפילד שבמדינת מסצ'וסטס. ד"ר נייסמית' חיפש משחק אימון המיועד למקום סגור, לתקופה שבין סיום עונת הפוטבול לפתיחת עונת הבייסבול, על מנת לשמור על כושרם של שחקני הקבוצות היצוגיות של הקולג'.
הוא הרכיב שני חישוקים על הקירות בשני צידי המגרש (הרשת שהורכבה לחישוק הייתה "סל" של תפוזים), והמטרה הייתה לקלוע לתוכם. מאחר שעמדו לרשותו של נייסמית' שמונה עשר שחקנים, הוא חילק אותם לשתי קבוצות של תשעה. לאחר תקופת זמן קצרה שונה המשחק לחמישה שחקנים נגד חמישה שחקנים. בשנים שלאחר מכן צבר המשחק תאוצה ופופולריות רבה אך גודל הקבוצות נשאר קבוע.

ב-1906 נהגה הרעיון המהפכני לפתוח את הרשתות מלמטה כך שהכדור ייפול למגרש והמשחק יימשך במהירות.






במלחמת העולם הראשונה הביאו חיילים אמריקאים את הכדורסל לאירופה ומאז נקבע מספר השחקנים בכל קבוצה על חמישה. בשנת 1936 הצטרף הכדורסל לענפים האולימפיים.
בשנת 1949 הוקמה בארצות הברית ה-NBA, "התאחדות הכדורסל הלאומית"  ועד היום ה-NBA נחשבת לליגה המובילה והאיכותית ביותר בעולם הכדורסל.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה