12.7.2012

ביקורת אתרים - פרק א'

בפוסטים קודמים דיברנו על בניית אתרים וכללי אצבע ל"עשה ואל תעשה" בבניית אתרים.
בפוסט זה אציג שני אתרים שאינם קשורים אחד לשני וננסה ללמוד מהם .


כל ההערות/הארות לגבי האתרים הן דעתי האישית בלבד.


אתר אחד הוא של עו"ד תעבורה  - משה רבי.
האתר השני מהתחום החביב עלינו - האתר של Huib Petersen



עומס יתר
דף הבית של אתר העו"ד עמוס לעייפה, כאילו כל האתר כולו נכנס בדף הבית. הנה לפניכם, וזה רק חלק מדף הבית .
נמה שנאמר "תפסת מרובה לא תפסת."



לעומת, בדף הבית   של פטרסן, מאוד אופייני לאתרי חורזים - תמונת תכשיט וסרגל אפשרויות.
מזמין יותר, מסקרן יותר ולא בגלל שאני אוהבת חרוזים












זהו בין דפי  האתר

(הכוונה למסגרות, כותרות, צבעים  וכד')באתר של פטרסן, דף הבית שונה לחלוטין (למעט הצבעים).
בדפים אח"כ זהות אולם כאילו נכנסו לאתר אחר.


לעומת זאת באתר של העו"ד - זהות מלאה.








ערך מוסף - תוכן
האתר של העוד מלא בתוכן הקשור למקצוע ולהתמחותו, בלי קשר ישיר אליו.
גם אם אתם לא רוצים לשכור את שירותיו, כדאי להיכנס ולקרוא על כל מה שקשור לעברות תעבורה.
בקטעי התוכן אין אזכור של העו"ד ושל המשרד - אהבתי.

חבל שהמידע  הזה מחולק בתפריט העליון ובתפריט הצדדי. הייתי מפרידה ביניהם.
הנה לדוגמא דף עם מידע מועיל - נהיגה במהירות מופרזת

באתר של פיטרסן לא תמצאו שום תוכן שאינו קשור אליו - שום טיפ, שום הסבר.
אומנם מתה על התכשיטים שלו אבל הכל ע"מ למכור בלי לתת כלום.


שינוי מרחק מתצוגה
חשוב לטפל בנושא של הגדלה/הקטנה של פונטים (לכאלה שהכתב קטן / גדול מדי)

שני האתרים מטפלים בנושא-וזה טוב.


דף "צור קשר"
באתר של פיטרסן אין ממש. כאילו התעלמות מאחד מכללי האצבע :
" אל תסתפקו  במספר טלפון , שלבו באתר  טופס צור קשר. ישנם גולשים שיעדיפו להתקשר באמצעות דף קשר. 
 לא מומלץ להפוך את הכתובת לקישור באמצעות mailto. יש גולשים שאין להם תוכנת דואר מותקנת על המחשב . קישור כזה יוביל אותם לתוכנת התקנה של תוכנת דואר וזה עלול לעצבן אותם."

באתר של העו"ד יש  שתי אפשרויות שלדעתי מיותר, מספיק במקום אחד.


המלצות
אין באף אחד מהאתרים (לגבי פיטרסן אני מבינה)
העו"ד ב"אודות" די משבח את המשרד. היה עדיף במקום סופרלטיבים למשרד, לתת פסקי דין שהם ניצחו בהם למשל.



בלוג
פיטרסן, בדרכו המתנשאת משהו "לא צריך" בלוג.
באתר של העו"ד יש הפניה לפורום עורכי הדין  וזה מצוין לדעתי.
האתר לא נופל בקטע של בלוג שצריך לתחזק אותו.



לסכום
אין ספק שהאתר של פיטרסן מרשים במבט ראשון ואפילו שני.
למעשה תוך כדי פוסט זה הבנתי שאני לא ממש אוהבת את האתר. התכשיטים נהדרים אבל אין קטע של שיתוף, של "לרדת לעם". יש לי הרגשה של התנשאות וזה קצת מקומם אותי.



אני שונאת ומתעבת עו"ד.
ולמרות זאת, למרות הבעיות הרבות באתר של העו"ד, מצאתי שאני מעדיפה אותו.
חבל שהוא נראה כמו עבודה בלתי מוגמרת.
צריך לחלק לדפים, לצמצם עד מאוד את דף הבית ועוד.
אבל סה"כ האתר  מספק את הסחורה.
http://www.mravid.co.ilודווקא הקטע הבא,  שבהתחלה עיצבן אותי - גרם לי בסופו של דבר להיות מסוקרנת.



תגובה 1:

  1. מעניין שמת לב לנקודות חשובות והסברת בצורה פשוטה . תודה

    השבמחק