11.7.2012

בניית אתרים - "עשה ואל תעשה"



בפוסט הקודם דברנו בכלליות על בניית אתרים.


אם החלטתם לבנות אתר באופן עצמאי הנה לפניכם כמה כללי אצבע ל-"עשה ואל תעשה".
אם נתתם את משימת בניית האתר לבעלי מקצוע - בדקו אותם.



בניית אתרים היא מיומנות לא פשוטה הדורשת ניסיון ומקצועיות.
אמנם אפשר לבנות אתר לבד, אבל סביר להניח שהתוצאה לא תהיה מרשימה והאתר לא ימלא את ייעודו. 








זהות בין דפי האתר
צרו זהות בין כל דפי האתר שלך על מנת שהגולש לא יקבל תחושה שהוא עבר לאתר אחר.

















תפריט

שימו את התפריט במקום בולט בראש הדף. יש לצאת מתוך נקודת הנחה שלגולש אין סבלנות מיותרת.
אם תיתנו לגולש להתברבר, הוא ימצא את עצמו בדרך לאתר אחר.

אם הדף ארוך מומלץ לשים תפריט גם בתחתית הדף .



כפתורים
דאגו שמה שנראה כמו כפתור יתפקד כמו כפתור ומה שלא מתפקד כמו כפתור לא יראה כזה.


קישורים
דאגו שכל הקישורים  יהיו באותו צבע . אינכם  חייבים  לשים קו תחתון תחת הקישורים אך יש להקפיד שלא להשתמש בקו התחתון לטקסט שאינו מהווה קישור. גולשים רגילים שמה שיש תחתיו קו הוא קישור.


אל תשימו בדף הבית קישורים החוצה מהאתר שלכם.


אל תפתחו קישורים בחלונות חדשים אלא באותו חלון,  כך שהגולש יוכל להשתמש בכפתור "חזרה".
אם הגולש רוצה חלון נוסף הוא יפתח כזה לבד.






דף קשר
אל תסתפקו במספר טלפון , שלבו באתר  טופס צור קשר.
ישנם גולשים שיעדיפו להתקשר באמצעות דף קשר.
 לא מומלץ להפוך את הכתובת לקישור באמצעות mailto. יש גולשים שאין להם תוכנת דואר מותקנת על המחשב . קישור כזה יוביל אותם לתוכנת התקנה של תוכנת דואר וזה עלול לעצבן אותם.







פונטים / גופניםפונטים ענקיים נותנים תחושה של חוסר מקצועיות. אל תשתמש בהם.הקפידו שכל הטקסט באתר יהיה באותו פונט.


תוכן
הקפידו על תוכן בעל משמעות באתר. במקום לפאר  מפה ועד המשולש, תנו מידע לגולשים.
 זה מסוג הדברים שיגרמו להם לראותכם כאנשי מקצוע.


פייסבוק וטוויטר

כפתורי פייסבוק וטוויטר הם תוספים שהופכים נפוצים יותר ויותר, ועוד ועוד אתרים מתהדרים בהם.
מומלץ קודם  לאסוף מספיק חברים בדף הפייסבוק ועוקבים בטוויטר, כך שהכפתורים (וכמות החברים והעוקבים של העסק) אכן ירשימו לקוחות חדשים.


לא לספק את כולם
 
אמרו כבר חז"ל - תפסת מרובה לא תפסת.
גם בניית אתרים מוצלחת מודעת לכך, ולא מנסה ליצור אתר שיספק את כל הטעמים, אלא כזה שיעניק חוויה משובחת במיוחד לגולשים שהכי סביר שיגיעו לאתר שלכם. 


המלצות
המלצות לקוחות חייבות לשדר אמינות, אחרת הגולשים יפקפקו בעסק  ולא יחזרו לאתר שלכם יותר.
במקום לפאר את עצמכם - הציגו המלצות.
בדוגמא מהאתר של העו"ד, יש לדעתי התפארות, אין אף לא ממליץ אחד


בלוג 
בלוג ככלי נלווה לאתר עסקי הוא רעיון טוב, אבל רק אם אתם באמת מסוגלים לעמוד במחויבות הגבוהה שדורש בלוג.  בלוג בעל תוכן דליל שמתעדכן פעם-ב לא רק שלא עוזר אלא אפילו גורם נזק.

פלאשים
בניית אתרים איכותית נמנעת ברוב המקרים מפלאש. אחת הסיבות לכך היא  שבמכשירים חכמים כמו אייפון ואייפדים, לא ניתן לצפות בפלאש. 


 עומס יתר
אל תעמיסו יותר מדי בדף אחד. חלקו לדפים לפי נושאים או שימו כפתור המשך.
בדוגמא לפניכם יש עומס יתר (וזה רק חלק מהדף)




האזרו בסבלנות. בניית אתר טוב היא תהליך ממושך שלוקח זמן   

מקורות
עלה ירוק SiteIt