פרסום באינטרנט הוא אחד מאמצעי הפרסום והשיווק הצומחים בעולם.
חלק ניכר מאתרי האינטרנט פתוחים לגלישה ללא תשלום, והמודל העסקי של האתרים המסחריים שבהם מבוסס על הכנסות מפרסום.
גם אתרים שנבנו מלכתחילה ללא כוונת רווח משלבים לעתים פרסומות, כדרך לקבלת הכנסה מסוימת.
אם עד לפני כמה שנים הסתפקנו בבנייה ובעיצוב של אתר תדמיתי שיהיה חלון הראוה לארגון שלנו, הרי שהיום כבר ידוע, כי ללא קידום אורגני ו/או קידום ממומן לאתר שלנו,הוא יטמע בבליל המידע והתחרות הקיימים ברשת.
קידום ממומן - PPC
שיטת הקידום הממומן נוצרה, כדי לקצר תהליכים ולהביא תוצאות מהירות. היא נשענת על העיקרון עתיק היומין של תשלם-תקבל.
חברת גוגל בנתה מערכת בשם Google Adwords, המושתתת על מודעות פרסום קצרות.
באמצעות תשלום כספי וניהול מקצועי של קמפיין פרסום, יכול כל בעל עסק להגיע עד לראש העמוד הראשון בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
גוגל השיקה תכנית מענקים המאפשרת למלכ"רים לקדם את אתריהם באמצעות קידום ממומן ברשת החיפוש שלה. מצ"ב הלינק: http://www.google.co.il/grants
היתרונות של פרסום כזה הם:
- תקציב פרסום נמוך משמעותית יחסית לפרסום ברשתות המדיה האחרות.
- שליטה מוחלטת בתקציב ואפשרות לוויסות הוצאות.
- הגעה לקהלי יעד עצומים ומפולחים.
- תוצאות מהירות.
- יכולת גבוהה לבקרה, לאופטימיזציה ולהפקת דו"חות.
והחשוב מכל: לקוחות פוטנציאלים המגיעים מיוזמתם אליכם!
חיפוש ממומן (Sponsored ad)
שיטה זו הינה מנגנון לקידום אתרים בתשלום המאפשר למפרסם לרכוש פרסום עבור מילת מפתח מסוימת במנועי חיפוש. קישורים אלו יופיעו בראש דף התוצאות, לרוב עם הדגשה כי מדובר בחסות (sponsored).
החברות המובילות בתחום החיפוש הממומן הן גוגל ויאהו.
חיפוש ממומן היא השיטה שהתפתחה הכי מהר מבין שיטות הפרסום המקוון.
קישור ממומן
קישורים ממומנים (Sponsored Links) הם למעשה פרסומות, כאשר הכותרת של הפרסומת מהווה קישור לדף הנחיתה אליו המפרסם רוצה להפנות את המשתמש.
היתרון הגדול של פרסום בגוגל הוא שניתן לבחור בעצמך את תקציב הפרסום והתשלום מתבסס על תוצאות.
הפרסום בגוגל ב"קישורים ממומנים" מתאים לכל עסק - קטנים וגדולים כאחד.
תשלום לפי קליק ppc
pay per click - ppc שיטת תשלום שבה המפרסם מחויב על בל פעם שלוחצים על מודעותיו.
הופעה של מודעה בלבד, ללא הקלקה עליה – לא תגרור שום עלות.
שיטת תשלום זו היא מהנפוצות והכדאיות היום ברשת האינטרנט מכיוון שהמפרסם משלם לאחר שהגולש קרא את המודעה והחליט שהמוצר או השירות שמוצע בה רלוונטי עבורו - ולחץ עליה.
במודל הזה (שנקרא "תשלום-לפי-קליק"), אתה מגדיר כמה אתה רוצה ומוכן לשלם עבור כל קליק (כניסה לאתר) וגוגל ממקם את המודעה שלך בהתאם לסכום שאתה מוכן לשלם על כל קליק.
בלחיצת כפתור משתמשים יכולים להמליץ על עמודי הנחיתה והמודעות שלכם לחבריהם ולאנשי הקשר שלהם.
כפתור 1+ הומצא בכדי לתת לגוגל אופי חברתי יותר, בדומה לכפתור “like ” של פייסבוק, פיצ’ר פשוט יחסית אך עם זאת עוצמתי במובן של השלכה חברתית ברשת.
הכפתור מופיע לצד כל מודעות ותוצאות החיפוש, במטרה לעודד בעלי אתרים להטמיע את הכפתור באתרם.הרעיון של גוגל הוא לצבור מידע על פרופילי המשתמש ועל המלצותיו לחבריו על מוצרים מסוימים, מידע זה הוא בעל ערך רב כידוע משום שמשתמשים מונעים לפעולה בצורה טובה יותר מחבריהם מאשר מפרסום שנתפס כלא אובייקטיבי.
משמעותו של כפתור 1 + הוא “זה מגניב” כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הכפתור ואז המודעה או האתר המומלץ יתחיל להופיע ברשת במועדים תכופים יותר.
דף נחיתה
המונח בניית דף נחיתה הוא מונח בעל חשיבות גדלה והולכת בתחום של שיווק באינטרנט ושל קידום אתרים.
דף נחיתה, או עמוד נחיתה, הוא דף אינטרנט שאליו הגולש מגיע כאשר הוא מקליק על קישור מסוים: פרסומת, קישור במאמר וכן הלאה.
הדף נבנה ספציפית כדי להיות היעד של הגולש ובו הגולש אמור לבצע פעולה מסוימת: רכישה, הרשמה, שליחת פרטים וכדומה.
ישנם מספר סוגים של עמודי נחיתה.
ניתן להבדיל בין בניית דף נחיתה ייעודי שנוצר ספציפית עבור קמפיין מסוים או בניית דף נחיתה שאיננו ייעודי והוא נועד לשימוש ארוך טווח.
יש גם מי שמבדילים בין בניית דף נחיתה "אמיתי" דהיינו דף שנועד לקלוט גולשים שמגיעים דרך הקלקה באתר אחר; ובין בניית דף רגיל (עמוד הבית או כל עמוד באתר) שלמרות שגם עליו הגולש "נוחת" הרי שהוא צריך להיות בנוי אחרת מעמודי נחיתה אמיתיים.
בניית עמודי נחיתה היא תהליך שבו יוצרים את העמוד הנכון למטרה שלשמה הוא נדרש והיא שונה מבניית דף רגיל שבו על הגולש לקבל מידע או לעבור תהליך שכנוע לקראת קנייה.
בניית דפי נחיתה היא בנייה של עמוד שבו הפעולה היא האקט החשוב ביותר.
עמוד נחיתה מוצלח הוא עמוד שאינו עמוס במידע רב שבו הגולש עלול לטבוע וללכת לאיבוד.
המדד לבניית עמודי נחיתה טובים הוא היחס בין הנחיתות בעמוד ובין כמות הנרשמים \ הרוכשים.
ככל שאחוז גדול יותר של נוחתים מבצעים את הפעולה הרצויה שלשמה בוצעה בניית דף נחיתה כך ניתן לדעת שהדף בנוי היטב. יחס זה נקרא גם יחס המרה והמטרה של בניית עמודי נחיתה היא לשפר את יחס ההמרה הזה.
לכל קמפיין יש מטרות שונות וההצלחה של הקמפיין נמדדת בסופו של דבר בהשגת המטרות הללו שיכולות להתבטא ברכישות מעשיות, בהרשמה לשירות מסוים, יצירת קשר ארוך טווח וכן הלאה.
עקרונות עיצוב דף נחיתה
* עיצוב מקצועי ולא חובבני המעיד על רצינות המפרסם
* הצגת כותרת ברורה של תועלות המוצר/השירות המוצע
* הסבר טקסטואלי קצר על תועלות המוצר ומאפייניו
* תמונות/תמונות המחשה ברורות ואיכותיות
* השארת פרטי התקשרות רבים (מייל/טלפון/טופס)
* קישור למידע מורחב על השירות/מוצר
* קישור למידע על המפרסם ולאתר (אם יש)
דוגמאות לדפי נחיתה מהארץ
דפי נחיתה חינמיים - כאן
מקורות
.dreamview-seo
a-2-z
ויקפדיה
nptech
אביב יועצים
seo-simpl
חלק ניכר מאתרי האינטרנט פתוחים לגלישה ללא תשלום, והמודל העסקי של האתרים המסחריים שבהם מבוסס על הכנסות מפרסום.
גם אתרים שנבנו מלכתחילה ללא כוונת רווח משלבים לעתים פרסומות, כדרך לקבלת הכנסה מסוימת.
אם עד לפני כמה שנים הסתפקנו בבנייה ובעיצוב של אתר תדמיתי שיהיה חלון הראוה לארגון שלנו, הרי שהיום כבר ידוע, כי ללא קידום אורגני ו/או קידום ממומן לאתר שלנו,הוא יטמע בבליל המידע והתחרות הקיימים ברשת.
קידום ממומן - PPC
שיטת הקידום הממומן נוצרה, כדי לקצר תהליכים ולהביא תוצאות מהירות. היא נשענת על העיקרון עתיק היומין של תשלם-תקבל.
חברת גוגל בנתה מערכת בשם Google Adwords, המושתתת על מודעות פרסום קצרות.
באמצעות תשלום כספי וניהול מקצועי של קמפיין פרסום, יכול כל בעל עסק להגיע עד לראש העמוד הראשון בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
גוגל השיקה תכנית מענקים המאפשרת למלכ"רים לקדם את אתריהם באמצעות קידום ממומן ברשת החיפוש שלה. מצ"ב הלינק: http://www.google.co.il/grants
- תקציב פרסום נמוך משמעותית יחסית לפרסום ברשתות המדיה האחרות.
- שליטה מוחלטת בתקציב ואפשרות לוויסות הוצאות.
- הגעה לקהלי יעד עצומים ומפולחים.
- תוצאות מהירות.
- יכולת גבוהה לבקרה, לאופטימיזציה ולהפקת דו"חות.
והחשוב מכל: לקוחות פוטנציאלים המגיעים מיוזמתם אליכם!
חיפוש ממומן (Sponsored ad)
שיטה זו הינה מנגנון לקידום אתרים בתשלום המאפשר למפרסם לרכוש פרסום עבור מילת מפתח מסוימת במנועי חיפוש. קישורים אלו יופיעו בראש דף התוצאות, לרוב עם הדגשה כי מדובר בחסות (sponsored).
החברות המובילות בתחום החיפוש הממומן הן גוגל ויאהו.
חיפוש ממומן היא השיטה שהתפתחה הכי מהר מבין שיטות הפרסום המקוון.
קישור ממומן
קישורים ממומנים (Sponsored Links) הם למעשה פרסומות, כאשר הכותרת של הפרסומת מהווה קישור לדף הנחיתה אליו המפרסם רוצה להפנות את המשתמש.
היתרון הגדול של פרסום בגוגל הוא שניתן לבחור בעצמך את תקציב הפרסום והתשלום מתבסס על תוצאות.
הפרסום בגוגל ב"קישורים ממומנים" מתאים לכל עסק - קטנים וגדולים כאחד.
תשלום לפי קליק ppc
pay per click - ppc שיטת תשלום שבה המפרסם מחויב על בל פעם שלוחצים על מודעותיו.
הופעה של מודעה בלבד, ללא הקלקה עליה – לא תגרור שום עלות.
שיטת תשלום זו היא מהנפוצות והכדאיות היום ברשת האינטרנט מכיוון שהמפרסם משלם לאחר שהגולש קרא את המודעה והחליט שהמוצר או השירות שמוצע בה רלוונטי עבורו - ולחץ עליה.
במודל הזה (שנקרא "תשלום-לפי-קליק"), אתה מגדיר כמה אתה רוצה ומוכן לשלם עבור כל קליק (כניסה לאתר) וגוגל ממקם את המודעה שלך בהתאם לסכום שאתה מוכן לשלם על כל קליק.
בלחיצת כפתור משתמשים יכולים להמליץ על עמודי הנחיתה והמודעות שלכם לחבריהם ולאנשי הקשר שלהם.
כפתור 1+ הומצא בכדי לתת לגוגל אופי חברתי יותר, בדומה לכפתור “like ” של פייסבוק, פיצ’ר פשוט יחסית אך עם זאת עוצמתי במובן של השלכה חברתית ברשת.
הכפתור מופיע לצד כל מודעות ותוצאות החיפוש, במטרה לעודד בעלי אתרים להטמיע את הכפתור באתרם.הרעיון של גוגל הוא לצבור מידע על פרופילי המשתמש ועל המלצותיו לחבריו על מוצרים מסוימים, מידע זה הוא בעל ערך רב כידוע משום שמשתמשים מונעים לפעולה בצורה טובה יותר מחבריהם מאשר מפרסום שנתפס כלא אובייקטיבי.
משמעותו של כפתור 1 + הוא “זה מגניב” כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הכפתור ואז המודעה או האתר המומלץ יתחיל להופיע ברשת במועדים תכופים יותר.
דף נחיתה
המונח בניית דף נחיתה הוא מונח בעל חשיבות גדלה והולכת בתחום של שיווק באינטרנט ושל קידום אתרים.
דף נחיתה, או עמוד נחיתה, הוא דף אינטרנט שאליו הגולש מגיע כאשר הוא מקליק על קישור מסוים: פרסומת, קישור במאמר וכן הלאה.
הדף נבנה ספציפית כדי להיות היעד של הגולש ובו הגולש אמור לבצע פעולה מסוימת: רכישה, הרשמה, שליחת פרטים וכדומה.
ישנם מספר סוגים של עמודי נחיתה.
ניתן להבדיל בין בניית דף נחיתה ייעודי שנוצר ספציפית עבור קמפיין מסוים או בניית דף נחיתה שאיננו ייעודי והוא נועד לשימוש ארוך טווח.
יש גם מי שמבדילים בין בניית דף נחיתה "אמיתי" דהיינו דף שנועד לקלוט גולשים שמגיעים דרך הקלקה באתר אחר; ובין בניית דף רגיל (עמוד הבית או כל עמוד באתר) שלמרות שגם עליו הגולש "נוחת" הרי שהוא צריך להיות בנוי אחרת מעמודי נחיתה אמיתיים.
בניית עמודי נחיתה היא תהליך שבו יוצרים את העמוד הנכון למטרה שלשמה הוא נדרש והיא שונה מבניית דף רגיל שבו על הגולש לקבל מידע או לעבור תהליך שכנוע לקראת קנייה.
בניית דפי נחיתה היא בנייה של עמוד שבו הפעולה היא האקט החשוב ביותר.
עמוד נחיתה מוצלח הוא עמוד שאינו עמוס במידע רב שבו הגולש עלול לטבוע וללכת לאיבוד.
המדד לבניית עמודי נחיתה טובים הוא היחס בין הנחיתות בעמוד ובין כמות הנרשמים \ הרוכשים.
ככל שאחוז גדול יותר של נוחתים מבצעים את הפעולה הרצויה שלשמה בוצעה בניית דף נחיתה כך ניתן לדעת שהדף בנוי היטב. יחס זה נקרא גם יחס המרה והמטרה של בניית עמודי נחיתה היא לשפר את יחס ההמרה הזה.
לכל קמפיין יש מטרות שונות וההצלחה של הקמפיין נמדדת בסופו של דבר בהשגת המטרות הללו שיכולות להתבטא ברכישות מעשיות, בהרשמה לשירות מסוים, יצירת קשר ארוך טווח וכן הלאה.
עקרונות עיצוב דף נחיתה
* עיצוב מקצועי ולא חובבני המעיד על רצינות המפרסם
* הצגת כותרת ברורה של תועלות המוצר/השירות המוצע
* הסבר טקסטואלי קצר על תועלות המוצר ומאפייניו
* תמונות/תמונות המחשה ברורות ואיכותיות
* השארת פרטי התקשרות רבים (מייל/טלפון/טופס)
* קישור למידע מורחב על השירות/מוצר
* קישור למידע על המפרסם ולאתר (אם יש)
דוגמאות לדפי נחיתה מהארץ
דפי נחיתה חינמיים - כאן
מקורות
.dreamview-seo
a-2-z
ויקפדיה
nptech
אביב יועצים
seo-simpl
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה