7.7.2012

חדרי מלון - איפה מסתתרים החיידקים

                                                                   מהאתר של גל&מצליח, ארכיטקטים

יצאתם לנופש ואתם מתארחים בבית מלון יוקרתי (או שלא).
לא רוצה להעיב על הכיף אבל כדאי שתקראו את הפוסט הזה.

חוקרים מאוניברסיטאות יוסטון, פורדו ודרום קרולינה בארצות הברית, שהציגו את ממצאיהם בכנס השנתי של החברה האמריקאית למיקרוביולוגיה, מדדו את המזהמים במשטחים בחדרי בתי מלון ב- 3 מדינות שונות – החל ממוטות הוילונות ולוחות המיטה ועד הכיורים בחדרי האמבטיה. הם חיפשו נוכחות של חיידקים אירוביים העשויים לגרום למחלות בהם סטרפטוקוקוס וסטפילוקוקוס ובחנו גם חיידקי צואה.

מוקדי הזיהום הגדולים ביותר לחיידקים אירוביים בחדרי מלון התבררו ככיורי חדר האמבטיה ורצפות חדר האמבטיה, מתגי התאורה המרכזיים ושלטי הטלוויזיה.


שלטי הטלוויזיה לדוגמא, הגיעו לממוצע של 67.6 יחידות בקטריות היוצרות מושבות חיידקים (CFU) לסנטימטר מעוקב בריבוע. לשם השוואה, מחקר בנושא הניקיון הסביבתי בבתי חולים המליץ על גבול עליון מקסימלי של 5 CFU. מתגי האור המרכזיים בחדר היו גרועים עוד יותר – עם ממוצע של 112.7 CFU לחיידקים אירוביים. כפתורי החיוג בטלפון היו עם ממוצע של 20.2 CFU. בנוגע לחיידקי צואה, מתגי האור היו המקום המזוהם ביותר בחדרי המלון עם 111.1 CFU בממוצע. 

עוד מצאו החוקרים כי ציוד הניקיון בעגלות החדרניות – כמו סמרטוטים וסקוצ'ים – מזוהם מאוד ועלול להעביר את הזיהומים מחדר לחדר.


התוצאות אומנם נשמעות מחרידות, אך אין משמעות הדבר שהמשטחים הללו בחדרי המלון אכן יגרמו לכם לחלות.

חיידקים נמצאים בכל מקום ולא ניתן להימנע מהם לחלוטין. למי שמבקש לצמצם את המגע עם מזהמים בבתי מלון ומקומות נוספים העלולים להיות מועדים לפורענות, מומלץ להקפיד לשטוף ידיים וניתן להיעזר במגבונים סניטריים לחיטוי.

הכתבה באדיבות "כמוני- חברים לבריאות"


חופשה נעימה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה