לכל חורז יש את התך האהוב עליו ביותר, כך לפחות אני חושבת.
התך האהוב עלי הוא raw על מיניו וסוגיו.
אבל כמו ש- Rachel Nelson Smith אומרת:
"Every moment of life is an improvisation. Every stitch is an opportunity to travel in a new direction". (כל רגע בחיים הוא אילתור, כל תך הוא הזדמנות לטייל בכיוון אחר)
ל- Rachel Nelson Smith כנראה היה קשה מאוד להחליט איזה תך אהוב עליה ביותר, אז היא יצרה את Phraseology.
מה זה בכלל phraseology?
לפי מילון merriam-webster, זהו אופן ארגון מילים וביטויים לאלמנטים גדולים יותר.
לפי מורפיקס - פְרָזֵאוֹלוֹגְיָה, כלל צירופי המילים הייחודיים לתחום, תקופה או נושא מסוים.
לפי מורפיקס - פְרָזֵאוֹלוֹגְיָה, כלל צירופי המילים הייחודיים לתחום, תקופה או נושא מסוים.
וזה מה שעשתה Nelson Smith - לקחה אלמנטים, כל אחד מתך אחר, ויצרה יצירה שלמה.
תרשים לשרשרת תוכלו למצוא בספרה Bead Riffs ( דרך אגב riff הוא מושג במוסיקה המציין רצף אקורדים החוזר על עצמו)
גם אם אינכם אוהבים את השרשרת, אפשר ללמוד ממנה הרבה - איך עוברים תוך כדי חריזה מתך אחד לאחר.
בואו נראה כמה דוגמאות.
דרך אגב - המעברים נראים הכי טוב בקטע מעגלי (כמו השרשרת)
מנטינג ל-RAW והפוך
לכאורה נטינג ו-RAW יכולים להראות אותו דבר
אלא שבכל אחד מהם "מסלול" החריזה, החוט והחרוזים שונה
אם בנטינג המסלול יראה ככה
הרי שב-raw הוא יראה ככה
ואיך עוברים?
ואיך חוזרים חזרה לנטינג?
מנטינג להרינגבון והפוך
והפוך
מהרינגבון ל-raw והפוך
והפוך
מנטינג לפיוטה והפוך
למעשה פיוטה הוא תך פרטי של נטינג ולכן המעבר הוא טבעי ביותר
והפוך
הנה תכשיט שלי בו יש מעבר מפיוטה לנטינג והפוך
מפיוטה ל-Raw והפוך
והפוך
דרך נוספת לעבור מ-raw לפיוטה הוא ה-Mraw של Kate McKinnon, שבעזרתו הכנתי את הצמיד הזה
עתה שחקו עם זה בעצמכם ונסו בעזרת הדרכים שהוצגו לעיל, מעברים בין תכים אחרים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה