6.8.2012

סרי לנקה

הרפובליקה הדמוקרטית הסוציאליסטית של סרי לנקה (נודעה כציילון או סיילון לפני שנת 1972) היא מדינת אי טרופית באוקינוס ההודי,  ליד החוף הדרום-מזרחי של תת היבשת ההודית.
 האי קיבל את השם "ציילון" (Ceylon) בתקופה הקולוניאלית. שמה הנוכחי, סרי לנקה, מורכב מצמד מילים בסנסקריט: "שרי" שפירושו קדוש, ו"לנקה" שפרושו אי. סרי לנקה הוא האי ה-25 בגודלו בעולם.
בעבר, נודע האי בשם לנקהדוויפה, שמשמעו אדמה זוהרת. שני השמות הללו לא נבחרו סתם. האי טומן בחובו אוצרות טרופיים לרוב, הכוללים יערות גשם ירוקים, חיות בר, שוניות אלמוגים ושברי איים, עצי פרי טרופיים ומזג אוויר חמים לאורך כל השנה.
מלבד זאת, האי הקדוש משמש כבסיס לתרבות מקומית שובת לב ולמקדשי פולחן מרהיבים ביופיים שמשלימים את התפאורה הקורנת והצבעונית של פנינת האוקיינוס.
סרי לנקה היא אי יפהפה המשופע בג'ונגלים, חופים טרופיים ומטעי תה ירוקים. בזכות השפע של עולם החי והצומח אפשר לחוות את סרי לנקה בדרכים רבות – על גב הפיל, על עגלת שוורים, על סירה, על קיאק, בתוך הלגונות הטרופיות, בג'יפ, דרך האוכל וגם במסאג' מסורתי.

http://sviv-olam.co.il

סרי לנקה היתה ככל הנראה המקום היחיד בעולם שבו נלחמו בודהיסטים בהינדואים מלחמה אכזרית ללא גבולות. דווקא כאן נולד טרור המחבלים המתאבדים -  הנמרים הטמיליים וציפורי החופש שלהם.


תעשיית התכשיטים של סרילנקה נודעת ברבים מזה מאות בשנים; כבר בכתבי הקודש מוזכרת האבן היקרה אודם, שהובאה מסרילנקה אל חצר מלכותו של שלמה המלך ושאותה העניק כשי למלכת שבא.
הנוסע הוונציאני מארקו פולו מזכיר את סרי לנקה ביומן מסעותיו כ"אי האבנים היקרות". שכנו בה מכרות אודם ואזמרגד, אבני החן האיכותיות בעולם. קובלאי חאן שלח את מארקו פולו לקנות מאת המלך שרידים מקודשים של בודהה. שם חזה מארקו באבן אודם ענקית כתפוח גדול.  


כיום אין מוצאים בסרילנקה אבני אודם בכמויות גדולות ולמעשה הן נדירות למדי. לעומת זאת נודע האי לתהילה בגלל תכשיטים רבים אחרים. סרילנקה מחזיקה בתואר "מולדת אבני הספיר הכחולות הטובות ביותר בעולם". אבן זאת מצוייה בגוונים מרובים של כחול, צהוב וירוק. ואולם אבני הספיר היקרות ביותר הן אלה שגווניהן כחול מלכותי וכחול דרדר. שוויה של אבן ספיר עשירת-צבע, שאין בה פגם, עשוי להגיע ל-5000 לירות שטרלינג בעד כל קרט. 




ולתכשיטים משופעי אבני החן
http://www.internetstones.com/gem-blog.html



http://www.localyte.com


http://gemstonepedia.wordpress.com




http://gemsuncovered.com
http://rainahayden.wordpress.com
http://amathimacreations.blogspot.co.il
http://jewijew.com/shanghai-jewelry-show/

http://www.jewelrys.co
http://www.beadinggem.com
http://emergeglobal.org/beads-to-business/


מקורות

2 תגובות:

  1. מעניין. תודה. רק חבל שזה כל כך רחוק מפה...........

    השבמחק
  2. מה זה התכשיטים המהממים האלה? לא ידעתי שעשו כאלה עבודות צורפות מדהימות שם. חבל שעל מפת תל אביב אי אפשר למצוא חנויות תכשיטים קצת יותר מקוריות כמו האמנות היפהפיה הזו.

    השבמחק