17.6.2012

סביב העולם - חרוזים ללא גבולות

הקיץ מביא עימו, לרבות החום והלחות, גם חופשות (בעיקר של הילדים).
בעלי, שעד לאחרונה לא ידע איפה ה-Enter במקלדת, התמכר לפייסבוק ונכנס לכל באנר, לכל קישור, נרשם לאין סוף מאגרים.
מדי פעם אני מוצאת קשור/אתר  שנותן לי רעיון לפינה הקשורה לנושא של הבלוג שלי - חרוזים, חריזה ומה שבינהם.

אחד מהאתרים האלה, היה אתר של "סביב העולם - תיירות ללא גבולות", לטיולים מאורגנים, חבילות ספא, שיט יוקרתי ועוד  (הלואי עלי)


מכיוון שנסיעה לחו"ל לא נראית אצלי באופק, אני יכולה לדמיין, לשוטט ולהנות גם וירטואלית.

בואו נטייל וירטואלית מסביב לעולם וניתן ל "סביב העולם - תיירות ללא גבולות" להיות מדריך הטיולים שלנו ולי - לפנק אתכם בטעימה על קצה המזלג - תכשיטים מהמקומות בהם נבקר, מקומות שאנו בד"כ לא נתקלים בהם בעניני חרוזים.

כל התמונות מהאתרים  והתקציר , מהאתר של "סביב עולם".

גיאורגיה
גאורגיה (גרוזיה) - ארץ קטנה ונעימה, המונה כחמישה מיליון תושבים ומשתרעת על שטח של 69,000 קמ"ר.
שוכנת בין אסיה לאירופה, במצר שבין הים הכספי לים השחור ולמרגלות הרי הקווקז.
גיאורגיה הינה ארץ הררית בעלת נופים מרהיבים ומגוונים, ערבות במזרח, הרים חשופים בדרום, קרחונים בצפון ואזור טרופי לח במערב. בעבר הייתה חלק מברית המועצות, אך עם פירוקה של הברית בשנת 1991 זכתה בעצמאות מלאה. ההיסטוריה הגיאורגית משתרעת על פני כ-3,000 שנה וטומנת בתוכה עלייתן ונפילתן של אימפריות רבות. אלה יצרו והשאירו בה מסורות רבות ותרבויות עתיקות אשר את סימניהן ניתן לראות עד היום.
הקהילה היהודית בגיאורגיה עתיקת יומין, יש הסבורים כי ראשוני היהודים הגיעו לשם במאה ה-6. יופייה הטבעי והתרבותי של גיאורגיה לא נעלמו מעיני המטייל ובשנים האחרונות היא עלתה על מפת התיירות.













אוזבקיסטן
אוזבקיסטן הממוקמת במרכז אסיה שוכנת על דרך המשי ההיסטורית, ציר המסחר מסין לאירופה.
מיקומה האסטרטגי הביא מנהיגים גדולים כמו אלכסנדר הגדול,ג'ינג'יס חאן,טימור לנג ואחרים לעבור בשטחה.הפלישות החוזרות ונשנות לאוזבקיסטן שינו את פניה של התרבות אוזבקית.
כיום אפשר למצוא במדינה מאפיינים פרסים, ערבים, מונגולים, מוסלמים ורוסים. במאה האחרונה הקומוניסטים כבשו אותה. כיבוש זה הסתיים כשברית המועצות התמוטטה ואוזבקיסטן זכתה לעצמאות בשנת 1991.












פורטוגל
ארץ מרשימה ויפה, הממזגת בתוכה שורשים תרבותיים ודתיים יוצאי דופן. בפורטוגל  מבצרים עתיקים, ארמונות פאר, כנסיות מרשימות ועיירות ציוריות.
המבדיל אותה משאר אירופה הוא שמש ים תיכונית נעימה והשפעות זרות מארצות ערב ודרום אמריקה אשר הגיעו יחד עם כיבושים זרים ומגלי ארצות, וזאת בשילוב ערב רב של תרבויות ונסיבות היסטוריות שהפכו את פורטוגל למה שהיא היום - ארץ יפהפיה בעלת תרבות ייחודית ומקסימה, אשר הופכת אותה ליעד אטרקטיבי .











רומניה
רומניה משופעת בארמונות בעלי ארכיטקטורה ייחודית מימי הביניים, לצד מצודות וטירות עתיקות המזכירות סיפורי אגדות, נופים מדהימים, כפרים שהזמן עצר בהן מלכת, לצד ערים ציוריות, כנסיות לצד בתי כנסת בעלי ייחודיות אדריכלית והיסטורית מרשימה, פסגות הרים המשמשים לאתרי סקי וערי נופש מהטובים בעולם.











מרוקו

מרוקו ממוקמת בצפונה של יבשת אפריקה ומשתרעת על למעלה מ-700 אלף קמ"ר.
מצויים בה נופים מרהיבים הנראים מהרי האטלס והריף וכן ערים אימפריליות עתיקות כמו פס ומרקש.
מרוקו הינה מדינה מלהיבה ומסבירת פנים הממשיכה לשמור על תדמיתה כאומה שמרנית הרוויה בהיסטוריה מוסלמית, אך יחד עם זאת ניתן לראות בה סממנים מערביים החודרים לחברתה.
במרוקו מצויות קהילות יהודיות עתיקות יומין ,אשר לחלקן נתוודע במהלך הטיול. מרוקו היא גם ארץ של תרבויות,ריחות,טעמים ושווקים ססגוניים.  










היסטוריה ההודית מתחילה עוד בימי מסופוטמיה, ודתה היא הדת העתיקה בעולם.
מאז, הספיקו ההודים לפתח את הכתבים הדתיים הראשונים, לייסד את תורת הבלשנות, להמציא את היוגה, ולהוות מרכז רוחני בעולם העתיק והמודרני.












סרי לנקה
סרי לנקה היא אי יפהפה המשופע בג'ונגלים, חופים טרופיים ומטעי תה ירוקים.









מונטנגרו היא מדינת טבע, בתולית, ושלווה. האוצרות הרבים בה כוללים הרים גבוהים, אגמים בוהקים, נהרות צלולים, קניונים עמוקים,קו מים עם חופים רחבים חוליים וסלעיים, תרבות עשירה, קתדרלות רומיות וגותיות, ארמונות, שרידים יווניים, ערים עתיקות ואוכל ים תיכוני ויין טעימים.  

סתם, כי אוהבת להגיד את השם הזה" מונטנגרו"......


2 תגובות:

  1. לשבת, להסתכל, ליהנות מהנופים המרהיבים והתכשיטים שנלווים, כי כמו שכתבת, "חרוזים ומה שביניהם" - כמה יפה!
    מחכה למסע הבא שלך!!!
    אהבתי!

    השבמחק
  2. וואו כמה יופי.

    אחד מן האהבות שלי... טיולים בעולם. חלקם מתאפשרים פיזית וחלקם באמת רק וירטואלית.
    השילוב בין תיירות וחרוזים - בפוסט הזה - קסום ומרחיב את הלב

    השבמחק